Dag 7 – di 23 juli

Dag 7. Dinsdag 23 juli.

Wat hebben we toch weer lekker geslapen zeg. Valt me niet tegen. Ik ben niet zo’n hele goede slaper maar ik heb toch een paar lekkere nachten gemaakt.

Rond 8 uur is iedereen wakker en ontbijten we lekker buiten in de opkomende zon. Heerlijk!

Omdat we graag op tijd naar Sanibel en Captiva willen pakken we de boel op en rijden we die kant op. Ja ja,.,…eerst onze bekers laten vullen met overheerlijke guava icetea bij Starbucks.

Onderweg zien we behoorlijk wat donkere luchten en denken……nee toch, daar hebben we geen zin in. Maar jawel hoor, een fikse regenbui volgt. Maar zoals bekend in Florida duurt dat nooit erg lang.

We parkeren bij Blind Pass Beach. Daar hebben we vorig jaar veel schelpen gevonden en is toch wel een erg mooi (klein) strand. Er is weinig parkeerplaats maar we hebben mazzel. Door de regen is er zelfs keuze! Maar dat duurt niet lang. Als wij onze spullen uitpakken is binnen no time de parkeerplaats vol. Ik denk dat er een auto of 10/15 geparkeerd kunnen worden. Er zijn er namelijk al 5 gereserveerd voor Florida Residence. Er zijn verder geen voorzieningen zoals bij The Lighthouse. En laat ik nou net enorm moeten plassen…….Dan maar in de zee, dacht ik nog.

Eenmaal een plekje gevonden zien we dat het strand vol ligt met zeewier, roodachtig zeewier………en stinken dat het doet! MEGA! Ook in het water ligt veel zeewier waardoor ik mijn blaas niet kan legen. Ophouden dus maar!

Vorige week zijn er 2 mensen overleden op  Blind Pass Beach vanwege de sterke stroming rondom dit strand. Het water kan onder de brug de baai in dus dat zorgt voor een sterke stroming. Het is echt een heerlijk strand, maar zwemmen is op dit moment te gevaarlijk. De borden geven dit ook aan dat je beter niet kan zwemmen.

Omdat het zeewier wel erg stinkt en we toch wel graag willen zwemmen lopen we 5 minuten over de brug naar Hunters Beach. Daar zijn de voorzieningen wat beter en laten ze daar nou ook een toilet hebben. Yeah!!! Dat lucht zo op he! Daar heb je geen idee van.

Hier is de zeer rustiger en kunnen we heerlijk zwemmen en schelpen zoeken. Ik ben echt een shelling fanaat. Ik heb een eigen schepnetje speciaal om schelpen te zoeken. Daarbij hebben we een tasje wat water door laat maar de schelpen er in laat (van gaas zeg maar) Dat hebben we vorig jaar gekocht en het tasje zat gewoon nog in de koffer en het netje stond in de garage hier in Cape Coral. Ook de duikers (staafjes die je in het zwembad gooit en weer kan opduiken) lagen ook nog in het opberghok buiten. Zo fijn!

Maar goed, we vinden vooral veel dichte kattenpootjes, eerst alleen enkele kattenpootjes, maar nu met name veel dichte. Wat zijn ze toch leuk.

Uiteraard hoop ik deze vakantie wel wat meer te vinden dan kattenpootjes maar de natuur kan je niet dwingen.

Het beste is zoeken na een storm en met low tide (eb).

In de verte komt toch een zwarte lucht aan!!! We zorgen dat we op tijd bij de auto zijn en rijden naar Doc Fords voor de lunch. Net als we zitten barst het weer los

Zelfs voor Floridiaanse begrippen schijnt dit een vrij natte zomer te zijn. Wij zitten heerlijk hoog en droog aan Paella, Chicken Taco Salad en Fish Fingers. Ik drink er een High 5 bij (IPA biertje van Fort Myers), Ronald een mojito en kids lekker verse icetea.

Eenmaal de buik weer vol en de donkere wolken aan de andere kant, rijden we naar Sanibel. We willen toch graag nog even schelpen zoeken, chillen, zwemmen en genieten.

Aan de overkant van het water (15 min rijden) in Fort Myers gaat het er behoorlijk goed op qua onweer. Niet normaal!! Bij ons schijnt de zon en is het heerlijk genieten. Echt Florida dus.

We zijn tegen 16.00 uur wel compleet afgebakken en wordt het verstandig uit de zon te gaan. We hoeven geen goudbruin knapperig randje te krijgen.

Onderweg naar huis stoppen we nog even bij Wine Country aan Del Prado Boulevard. Heerlijke mega grote winkel en we shoppen nog even wat Gin Tonic, Mojito en wijn. We zijn klaar voor de komst van Sabine. 😉

Ze vliegt morgen om 10.55 uur vanaf Schiphol naar Philledelphia en vanuit daar door naar Fort Myers waar ze tegen 23.30 uur land. Wij zullen als welkomstcomité klaar staan om haar op te vangen in dit mooie land.

Eenmaal thuis wordt er driftig gezwommen en wordt er een parcours verzonnen welke Sabine van de week moet afleggen in het zwembad. Met bijhorende kermis attracties…….Maak je borst maar nat! Oh ja, er vallen prijzen te winnen! Ja ja!!

Pasta, salade en rode wijn maken het diner. Het kan er net in gestopt worden voordat de kinderen wéér in het zwembad duiken. Wat een luxe toch!

Voor nu, weltrusten, het was weer een mooie dag.