Dag 24 – Vrij 9 aug

Dag 24: vrijdag 9 augustus 2019

We zijn weer thuis!!

Vannacht 1x met de kinderen wakker geweest om wat te eten en voor de rest top geslapen. (met pilletje, dat dan weer wel)

Uiteindelijk word ik om 10.00 uur wakker. Zo duf als een marmot na de winterslaap. Ik ervaar nog steeds de 5D Experience. Heel raar. Ik hoop wel dat het snel over gaat.

Ronald kreeg een uur geleden (middag) bericht dat onze koffers vanmiddag zullen landen in Düsseldorf. Dus ik hoop dat ze morgen of maandag hier thuis aankomen. Geen idee of ze op zondag koffers brengen, maar ik zou er blij mee zijn.

We zijn wat lui vandaag, dat hoort er wel een beetje bij.

En dan de afsluiting van deze vakantie:

Net zoals 2018 vlogen we dit jaar vanaf Dusseldorf wat ons prima bevalt. Het is wel een afstand van ons huis, maar het is wel een heel relaxte airport om van te vertrekken. Het brengt wel kosten met zich mee qua overnachting omdat we zo vroeg vertrekken, aan de andere kant zijn de ticketprijzen hier voordelig dus het is maken van een keuze.

Voor een volgende keer zouden we wellicht iets later vertrekken vanaf Dusseldorf om er dan niet te hoeven overnachten en dus geen hotelkosten hebben.

Univeral aan het einde van de vakantie was top, maar is, zoals we zelf eigenlijk al wisten, handiger om dit aan het begin van de vakantie te plannen. We gingen nu redelijk vermoeid weg door de drukke dagen in Universal. Je wilt er alles uithalen! En dan zijn we nog niet eens in Vulcano Bay geweest en hebben we nog niet eens alles gedaan en gezien.

Cape Coral (Lucky Pelican) bevalt ons super goed. We hebben ook gekeken naar andere huize dichterbij Sanibel, maar we weten hier wat we hebben en het is betaalbaar. Voor 100 euro per nacht slapen we in een huis met 3 slaapkamers, 2 badkamers en een extra toilet en opbergplek bij het zwembad. Dan nog een grote garage voor 2 auto’s.  Alles ligt er, handdoeken (ook voor het strand), speelgoed, DVD’s en allerlei dingen voor het koken en schoonmaken. Ik heb tussendoor wat kleine wasjes gedraaid zodat iedereen genoeg schone onderbroeken had. Ideaal!

Als ik dan echt zou moeten kiezen dan ooit nog eens een huis huren op Sanibel of Captiva, maar dat is onbetaalbaar en kom je snel in een condo terecht (met vloerbedekking, yuk)

Zwembad aan huis is top, vinden we echt heerlijk!!

Auto gehuurd bij Dollar, ook top!

Al met al hebben we een top vakantie gehad.

De valse start in het begin was wel een domper. We weten zelf heel goed dat bij nieuw paspoort een nieuwe ESTA moet komen. In de drukte is Ronald dat dus voor zichzelf vergeten.

Omdat we als gezin reizen hebben we besloten de vlucht te laten gaan en bij elkaar te blijven. Dat zouden we een volgende keer niet meer doen. We hebben nu voor 4 personen een hotelkamer moeten nemen en moeten omboeken wat de kosten veel hoger maakt dan voor 1 persoon.

Ik had me met de kinderen wel gered in Miami en had desnoods een Uber naar ons hotel genomen wat toch al geboekt was. De auto hadden we dan later opgehaald. Dus het is een mooi streven om samen te blijven, maar dit was een snelle beslissing genomen in een stress situatie. Dit zouden we de volgende keer anders doen. We zouden dan opsplitsen om hoge kosten te voorkomen.

En dat allemaal om een stom dingetje van 14 dollar……..als we daar over na denken dan worden we niet goed. Maar daar hebben we het maar niet meer over.

We kijken terug op een fantastische vakantie met als kers op de taart de 1,5 week samen met Sabine in Cape Coral.

Snel aan de slag met het fotoboek en het filmpje 😉

Nu kunnen we aftellen voor de wintersport. Komende maanden zitten we op brood en water, maar hé, we zijn wel naar Florida geweest hahahaha.

Bedankt voor het meelezen iedereen, ik hoop dat jullie het leuk vonden.