Dag 23 – Do 8 aug

Dag 23. Donderdag 8 augustus 2019.

Hop hop, laatste dag in USA. Ik kijk altijd zo uit om hier heen te gaan en nu is het gewoon alweer voorbij.

We hadden het er samen nog over dat we dit soort parken beter aan het begin van de vakantie kunnen doen omdat je daarna nog 2 weken kan bijkomen hahaha. Maar serieus, dat is wel de reden geweest om vorige keer Disney aan het begin van de vakantie te doen.

Ik ben zo gek met Sanibel, Cape Coral, Captiva, Fort Myers en alles er om heen, dat ik het nu alweer mis. Met sommige plekken heb je een klik, voelt het als thuiskomen.

Dat heb ik als kind vroeger altijd gehad met ‘de hut’ in Spital am Pyhrn waar we vanaf mijn 12egingen skien. Zelf houthakken, geen douche of verwarming en koken op een grote AGA kachel, maar een lol!!

Nu hebben we dat gevonden bij de familie Reiter in Rohrmoos. Maar Sanibel is net zoiets. Het voelt zo fijn!

Goed, genoeg gekletst. Aangezien we gister tijdens de onweer de koffers al hadden klaar gezet konden we nu nog even kort het park in. De kinderen en Ronald hadden een mooi cadeau voor mij in gedachte maar dat was gister overal uitverkocht. Vandaag hadden we nog 1 optie……. Wiseacre’s Wizarding Equipment

En ja hoor. De dame zei: ze hebben er net 9 in mijn lade gelegd dus we hebben mazzel. En wat wilde ik nou zo graag: de Time Turnervan Hermoine Granger (Hermelien Griffel). In de film The Prisoner of Azkabanreist ze hiermee terug in de tijd om de Hippogriff te redden.

Blij mee!!

We vinden ook Knockturn Alley(het donkere straatje uit de film Chamber of Secrets) en dat is ook zo gaaf! Er zijn nog meer dingen om te toveren en spreuken te doen. Als je de kaart uit het doosje van je toverstaf haalt dan kan je die hier onder de blacklights leggen en dan zie je nog meer geheime spreuken en zo. Heel tof.

Goed, we hebben weinig tijd want we moeten vanuit Miami naar huis.

Er moet echt nog een keer The Mummy gedaan te worden maar ik moet hoognodig een sanitaire stop maken. Ik neem dus de toverstaffen en rugzak mee en zij sjeezen nog een keer door het enge gebeuren. Dit gaat echt zo snel dat ze zo weer buiten staan. Het wordt nu echt tijd om afscheid nemen.

Naar de kamer, alles in de tassen en off we go!! Bye bye Universal! Op naar Miami.

Ik zet Google Maps aan en deze geeft 3 uur aan….euh wat? Het was toch maar 2 uurtjes? Nou dat wordt dan geen uitgebreide lunch maar lekker doorgassen. We kunnen nu geen vertraging gebruiken dus hop hop, rijden maar!

Prima op tijd (15.00 uur) rijden we het vliegveld op, gooien alles uit de auto en slepen onze hele bende van 7 koffers naar de incheckbalie. Snel zijn we van de zooi af (erg fijn!) en gaan we richting de gate. We eten en drinken nog wat……totdat het gaat onweren en regenen en we te horen krijgen dat de landingsbaan dicht is. Er wordt nog geen gate toegewezen, maar dat volgt vast snel.

Ik heb voor ieder een lekker melatonine pilletje om te slapen en dan hopen dat we even de oogjes kunnen dicht doen.

Tot in Londen dan maar!! (of Nederland)!

Er volgt nog een apart stukje met Universal tips en afsluitend blog. Laters!!!

Goed, uiteindelijk zijn we met 45 minuten vertraging vertrokken, liever veilig toch!

De service is echt top tijdens de vlucht. Dit hadden we de heenweg ook al ervaren maar nu ook weer. Echt top!

Het is maar een vlucht van 7.45 uur dus dat valt enorm mee. Voordat we goed en wel het eten op hebben kunnen we een tukkie doen, maar voor mijn gevoel word ik ook weer snel wakker gemaakt voor het ontbijt. Time flies.

We zijn allen best erg moe, maar we moeten nog een stukje. Het eerste stuk zonder problemen afgelegd en nu dus vanuit Londen Heathrow naar Düsseldorf.

We zitten lekker te chillen met een drankje en hapje. Ik heb steeds het idee dat ik in meerdere dingen tegelijk zit: achtbaan, vliegtuig, boot en 3D animatiefilm. Wauw, ik draai alle kanten op. Soort van 5D experience of zo. Echt niet fijn.

Het toewijzen van de gate blijft uit,…..en we wachten en wachten en nemen nog maar wat te drinken.

Een uur later dan gepland vertrekken we vanaf Londen naar Düsseldorf. Hele bewuste keuze om voor de 2ekeer naar Düsseldorf te vliegen maar met dit soort vertragingen zo kort bij huis is niet leuk. Zeker niet omdat we de planning hebben om via oma naar huis te rijden. Maar het wordt alsnog maar later en later….

Iets na 14.00 uur landen we op Düsseldorf waar het ook druk is. Deze mensen zitten te wachten op dit toestel om terug te gaan naar Londen.

Snel door naar de douane en naar de koffers. De eerste 4 koffers hebben wel snel. En verder staan we, samen met een ander Nederlands stel, te wachten op de rest van de koffers. En we wachten en wachten. Dan komt het seintje dat ze klaar zijn. Er draaien nog een aantal verloren koffers (die mensen zijn zeker gister geland) maar die van ons gaat niet meer komen.

Dus in de rij om dit aan te geven. We weten niet of ze doorsturen maar daar komen we vanzelf wel achter. Ronald staat eerst in de verkeerde rij, maar we worden naar het eigen hokje van BA verwezen tegenover band 11. Daar staat gelukkig geen rij. Maar dat BA een eigen hokje heeft voor Lost & Found is ook geen goed teken.

We hebben alle informatie doorgegeven en de koffers worden naar huis gebracht. Scheelt voor nu in ieder geval een hoop sjouwen, maar helaas zitten alle toilettassen in die koffer. We zitten dus met medicijnen, deo en cremetjes die ik thuis niet heb. Ik heb wel iets van medicatie achter de hand maar voor 3 dagen. Dus ze moeten opschieten!

We pakken de spullen op en gaan naar de auto. Die staat nog lekker veilig op zijn plekje en we rijden al snel richting huis. Het vervelende is dat we nu overal in de file komen. Dit wilden we uiteraard graag voor zijn want we moeten nog 250 km naar huis. Vanwege 15 km file op de A3 richting Arnhem rijden we naar Venlo. Maar ook daar zijn de nodige vertragingen maar kunnen we wel blijven rijden.

Helaas niet meer langs oma want de planning zegt nu dat we 18.30 uur thuis zijn. Dat wordt nog later vanwege de drukte en uiteindelijk zijn we pas na 19.30 uur.

We eten snel nog even wat, chillen op de bank en gaan dan naar boven. Douchen en slapen!!!