Dag 16 – Do 1 aug

Dag 16. Donderdag 1 augustus 2019.

Vannacht slecht geslapen, vraag me niet waarom maar maakt ook niet uit. Dat haal ik vanavond wel weer in.

Om 7.20 uur gaat de wekker. Lijk wel gek tijdens de vakantie maar toch, we willen graag op tijd bij J.N. Ding Darling Wildlife Refuge zijn om alle dieren te spotten.

Kinderen hebben geen zin om wakker te worden en met name die zich echt ontpopt tot een puber zegt dat de vogels gestolen kunnen worden. Há! Jammer voor jou want we gaan op pad.

Tegen 8.10 uur hebben we de wagen weer volgeladen en gaan we op pad. Uiteraard eerst een icetea stop bij de Starbucks en scheuren dan snel door. We hebben er zin in.

Na een sanitarie stop bij het visotor center (de toiletten zijn echt te leuk!) scheuren we de wildlife drive op. Bij de ingang betalen we 5 dollar en parkeren we meteen de auto om een 0,2 mile te lopen naar een uitzichtpunt. Onderweg komen we allemaal krabbetjes tegen die over de weg scheuren, ook kleine hagedissen en ander soort diertjes. De verwachte alligator blijft helaas uit. We willen er zo graag eentje zien!!

Eenmaal terug bij de auto zien we de witte Ibis en zijn bruine maatje. Coco weet welke we vogels we allemaal hebben gezien dus die update komt nog wel.

We willen met name die roze vogel zijn en ja hoor, daar zijn ze!! Ondanks mijn onwijs goede lens en camera kom ik niet zo dichtbij als ik wil. We hebben nog een extra kleine en lichte camera mee en daar schiet Mika mooie plaatjes mee. Die heeft een 1000x zoom (Canon Powershot). Het verschil in kwaliteit is wel groot, maar de zoom is wel fijn.

We zien verderop nog 3 manatees die lekker aan het rondzwemmen zijn. Wat een mazzel dit jaar met de manatees zeg! Gaaf!

De rest van de drive blijft de alligator ook uit, jammer, we hadden ons best gedaan door een stukje te gaan lopen. Wie weet zag hij in 1 van ons een lekker hapje, maar helaas.

Eenmaal de drive uit scheuren we naar Bowmans Beach, even afkoelen. Bowmans Beach is een bekend stukje strand maar wel wat verder lopen dan de andere stranden als Blind Pass, Hunters of Lighthouse. De voorzieningen zijn wel top. Nette toiletten en plekken om je om te kleden, top!

Eenmaal daar zien we een ieniemieni schildpadje lopen. We denken dat hij de weg kwijt is want hij gaat alle kanten op. Ik zeg: laat lopen. Nee zegt een andere Nederlandse dame, we moeten hem helpen. Hij moet naar het strand. Nou, hup kleine beestje opgepakt (echt te schattig) en meegenomen in ons netje. Mika en Sabine gaan zijn leven redden en plempen hem in de zee zodra ze daar zijn. NO WAY dat dat beestje de zee in wil.

Is ook best logisch als je een landschildpad ben toch? Hebben we daar proberen een schildpad te vezuipen maar hij hoort helemaal niet in het water! Hij heeft geen flippers maar pootjes. We liggen compleet gestrekt. Echt weer iets voor ons.

Mika zet hem netjes terug op een rustig plekje en kijkt toe hoe hij weg wandelt, de kleine rakker. Hij zou hem het liefst mee naar huis hebben genomen.

De schelpen bij Bowmans zijn vandaag niks. We blijven 1,5 uur maar hebben ook geen rust in de kont, we hebben best wat trek en gaan lekker richting Doc Fords. Alweer? Ja alweer. Lekker eten, goede cocktails en lekker zitten. Het eten is altijd goed!!

Mika een pizza, Coco een hotdog, Ronald een halve koe en Sabine en ik de Grouper (vis) taco’s. We eten onze vingers er bij op. Smullen!!

We nemen de Sanibel Sunset erbij (en nog eentje extra om het af te leren) en het feest is compleet.

We gaan maar richting huis, we hebben best veel gedaan afgelopen dagen en zijn ook wel moe. We kunnen niet laten om even naar de Sanibel Outlets te gaan en bij Nike binnen te lopen voor schoenen. Ik ga zonder schoenen naar buiten maar wel met een fitness legging en golf broek voor 15 dollar per stuk. Daar ga ik zelfs niet failliet aan. Goede deal!

Ik vertel maar niet wat Sasbine allemaal heeft gekocht want anders komt ze straks de grens niet meer over of ze mag van haar moeder niet meer met ons mee. Dat zouden we niet willen uiteraard.

Eenmaal bij Nike begint er toch weer een hoosbui zoals het alleen in Florida kan. We wachten het ergste even af en rennen daarna naar de auto. Lekker naar huis. Chillen aan het zwembad met een pizza erbij.

Iedereen is moe en gaan lekker op tijd met boek, dvd-tje of Ipad naar bed. Chillen!

Morgen is de laatste dag hier. Alles moet worden ingepakt en zaterdag zetten we Sabine terug op het vliegtuig naar huis waarna wij nog even door gaan naar Universal Studio’s (Orland).

Donderdag 8 augustus vliegen wij in de middag ook weer richting huis.

Voor nu nog even genieten.